banner
sep 2, 2016
411 Views
Komentáre vypnuté na Ktoré sociálne médiá sú vhodné pri podnikaní, a ktoré naopak nie?
1 0

Ktoré sociálne médiá sú vhodné pri podnikaní, a ktoré naopak nie?

Autor

So vznikom spoločnosti či launchovaním značky sa kvôli zvyšovaniu povedomia pripraví nový krásny web či aplikácia a vytvoria profily na všetkých sociálnych sieťach za účelom budovanie podlinky (BTL). Často bezhlavo a len preto, lebo to majú aj iní. Zvláštny dôvod. Bežný postup.

Skôr ako založíte stránku na Facebook či profil na Instragrame, alebo Twitteri sa najprv zamyslite! Nielen nad tým, kto bude pridávať content, kto pripraví redakčný kalendár, akú budú mať príspevky periodicitu, ale i nad tým, či tam vaša cieľová skupina je, čo jej chcete povedať, akou formou, a čo tým daným sociálnym médiom chcete dosiahnuť. Ok, predaj. Potom čo ešte? Chcete, aby o vás vedeli a tí, ktorí na vás narazia sa túžili o vás dozvedieť aj viac. Budú s vami komunikovať a vytvorí sa medzi vami puto. Dokáže toto vami zvolená sociálne sieť?

Ako to vidia blogeri? Všetci sa jednoznačne zhodli, že záleží od toho v akej oblasti podnikáte. To potvrdzuje, že nie je potrebné, aby ste mali profily na všetkých sociálnych médiách!

Fero Volár: Myslím, že záleží od cieľovej skupiny biznisu. Treba ísť na tie siete, kde je a zároveň pre ňu treba vedieť aj tvoriť obsah. Na všetkých, ale platí, že ľudia chcú komunikovať, mať možnosť reagovať a nielen konzumovať obsah.

Potrebujete nájsť takú podlinku, kde je vaša cieľová skupina. Dať svojej značke príbeh, aby sa im dostala pod kožu. Potom váš produkt vyskúšajú, lebo sú zvedaví, a nájdu sa aj takí, ktorí ho budú neustále kupovať a to len preto, lebo ich dokáže chytiť za srdce.

Kamil Aujesky: Určite sa nemusí na LinkedIn tlačiť firma, ktorá predáva napríklad stany. Zároveň si myslím, že táto firma by dokázala s troškou snahy generovať atraktívny obsah pre Instagram, kde chcú používatelia konzumovať pekné fotky. Je to veľmi individuálne podľa zamerania biznisu, ale aj podľa tónu komunikácie jednotlivých značiek, nedá sa to podľa mňa úplne generalizovať.

Apliblog: Ťažká otázka, ale myslím si, že neexistuje zlé soc.médium pre biznis, ale skôr zle zvolený produkt pre dané soc. médium. Každý produkt má svoju špecifickú skupinu zákazníkov, ktorú musí zaujať. Preto je podľa mňa najprv dobré zadefinovať si kto presne je Váš potencionálny zákazník. A čo chcem dokázať použitím daného soc. média? Podľa odpovedí na tieto otázky si volím sociálne médium pre svoj biznis – či použiť sociálne siete, blogy, wiki stránky, chatovacie miestnosti (napr. na Pokec <http://pokec.azet.sk/>i), Social Bookmarking.

Michal Šubák: Ale aj taký FourSquare je veľmi zaujímavým, ak vlastníte reštauráciu alebo bar.

Vojkovský: Ja som napríklad investoval niekoľko hodín do tvorby obsahu pre Instagram a nezískal z toho ani 1 preklik na web. Niekto iný zase môže mať na Instagrame veľký úspech. Jediná sieť, ktorá mi prináša reálne výsledky, je Facebook. Vďačím mu za viac ako 41 % mojej celkovej návštevnosti. Sociálne médiá vedia byť skvelým zdrojom návštevnosti, ale treba si uvedomiť, že sú iba doplnkom. Vašou prioritou by malo byť budovanie e-mail databázy. Práve z nej bude pochádzať väčšina vašich príjmov. 

Kategória:
Rozhovory

Comments are closed.